Anda masih belum ada blog sendiri? Blog dapat digunakan sebagai diari peribadi, untuk berkongsi ilmu malah untuk ianya juga dapat dijadikan alat bantuan untuk mempromosikan bisnes anda.

Di bawah adalah senarai website yang menyediakan perkhidmatan blog percuma,anda dapat pilih yang mana anda rasakan senang untuk dikendalikan oleh anda. Secara peribadi, saya sukakan blog percuma yang disediakan oleh blogspot.com kerana blogspot.com memberi peluang kepada penggunanya untuk menjana wang dengan menggunakan blog percuma. Setahu saya, blog percuma di wordpress.com tidak dapat digunakan untuk menjana pendapatan iklan. 

Apa yang anda akan dapat dengan blog percuma?

Anda akan dapat sebuah blog yang menggunakan sub-domain. Seperti blog yang anda sedang baca sekarang www.teknikduitinternet.blogspot.com (nama teknikduitinternet adalah subdomain kepada blogspot.com) 

Kepada anda yang ingin sebuah blog menggunakan domain dot com (.com),saya akan sediakan satu post tutorial di masa akan datang. Jika anda tidak mempunyai masa untuk membinanya, hubungi saya dan saya dapat bantu anda dengan bayaran yang berpatutan.

Antara website-website yang masih menyediakan perkhidmatan blog percuma:

1) http://www.blogger.com

2) http://www.wordpress.com

3) http://www.blog.com

4) http://www.blogr.com

5) http://www.multiply.com

Sumber tambahan sila ke: http://mashable.com/2007/08/06/free-blog-hosts/

Untuk bacaan tambahan berkenaan membina blog dengan blogger.com, saya sarankan anda pergi ke http://hubpages.com/hub/Panduan-percuma-bina-blog-dengan-BloggerCom-A-Z untuk mendapatkan "Panduan Bina Blog dengan Blogger.com" secara percuma. Kredit untuk saudari smartho18 kerana berkongsi panduan tersebut.

Selamat membina blog anda. Jumpa lagi di post yang akan datang.

0 comments